Saturday, November 27, 2010

Aku Wanita Biasa


aku cuma wanita biasa
yang mampu bermimpi
yang ingin menggapai pelangi
sedangkan hakikatnya
aku tahu pelangi itu akan pergi
akan tinggalkan aku
sendiri

aku cuma wanita biasa
hanya mampu melihat bintang-bintang berkelipan
di dada langit...
cahayanya cukup indah ...
tapi aku tahu aku tak bisa memiliki cahaya itu

aku cuma wanita biasa
yang mengimpikan istana indah bersama dirimu
aku tahu mimpiku itu terlalu jauh ke depan
walhal sebenarnya aku tidak layak
untuk bermimpi tentang itu
atau memikirkankannya sama sekalipun

"awak, kalau ditanya padaku soalan siapa dirimu dihatiku
awaklah nafasku
awaklah dengupan jantungku
semuanya akan terhenti
semuanya akan mati
bila awak tak lagi denganku"

"awak adalah anugerah terindah dalam hidupku
awak menyinari hidupku seperti matahari yang memancarkan sinarnya setiap pagi
awak seperti angin yang membelai tubuhku perlahan
menenangkan aku, mendamaikan aku
ketika aku bersamamu"

awak,
aku hanyalah wanita biasa
yang mencintaimu setulus hati

No comments:

Post a Comment